Inglés de Primaria

Enjoy your summer holidays

Cuadernos de verano para inglés:

I would like to show you some web sites where you can see and do things while you’re playing with the PC:

ingles-e1398183939571

http://www.educa.madrid.org/binary/857/files13/

Work done during the period of confinement

landmarks
Ángela Alonso 6º de Primaria
london
Olaya Fernández 6º de Primaria

 

Tower Bridge

These are Tower Bridges made by students from 5th level of Primary Education.

Big Ben

Big Ben Towers made by students from 6th level of Primary Education.

World Book Day

Storyline Online

Today we celebrate the World Book Day on 23rd April. We’ll do it with STORYLINE ONLINE.
In Storyline Online you watch a video of the narrator with subtitles and a little animation of the story. On the left of the screen are the stories and to see more you must click on More Stories. Once you choose the story you want to read the site shows you a box and you have to click YOUTUBE for example.

Easter egg project

From here I thank you for your participation and tell you that I am pleasantly satisfied with your effort and the result of your work. Proud of our students and the families that are part of our school community.

Make an Easter egg

Al terminar el día de hoy daremos comienzo a las vacaciones de Semana Santa y es, por este motivo, por lo que os propongo una actividad para realizar durante estas vacaciones. Decorar un huevo de Pascua. ¿Cómo? El tema es libre y la forma de decorarlo pintando, poniéndole ropa como si fuera una persona, un animal, un objeto, etc. tiene que salir de vuestra imaginación. Para decorar el huevo podéis ver modelos en internet, en el blog de los realizados por vuestros compañeros en cursos pasados… Existen dos modos de hacerlo antes de decorarlo:
1- cocer el huevo (este nos durará hasta pasados unos días en que tendremos que tirarlo ya que pudre).
2- vaciarlo de la forma que vais a ver en el video adjunto (de esta manera ya no os pudrirá y durará más tiempo).
Vosotros elegís la forma que más os guste.
Cuando ya lo tengáis hecho y a vuestro gusto, le hacéis una fotografía y la enviáis a la dirección de correo que estamos usando durante estos días. Cuando terminen las vacaciones las iré subiendo a este mismo blog para que podáis verlo y ver el de vuestros compañeros de clase y de colegio.

        Video

Easter Day Egg Hunt 2020

Hello, as it’s tradition to do the Egg Hunt with you at school, just like British children do at their homes and gardens, this year home confinement doesn’t allow it, but we will put a little imagination into it. I already know that chocolate eggs taste better, but we are going to do a virtual search through 2 web pages that I put below. At first they seem easy, but later it’s not so much.

Easter eggs basket

Proyecto  «Storyboards«

Hoy, 25 de marzo, vamos a dar inicio a un PROYECTO utilizando STORYBOARDS. Con ello se pretende ensalzar los beneficios del uso de short stories para desarrollar las habilidades de escucha, habla, lectura y escritura. Se propone la elaboración de storyboards como una herramienta pedagógica que favorece el desarrollo del aprendizaje de los estudiantes desde varias áreas. Los estudiantes usan sus storyboards para contar historias reales, presentar experimentos, etc. Las investigaciones demuestran que el uso de las imágenes beneficia positivamente el aprendizaje de una lengua extranjera, alrededor del proceso perceptivo visual, relacionado con el almacenamiento y recuerdo de la información; es decir, la memoria a largo plazo. El uso de storyboards, como una estrategia pedagógica, beneficiará el proceso escritor de los estudiantes, debido a las diferentes actividades de escritura que acompañarán cada historia. Por un lado, se facilitará la organización de ideas por parte del estudiante, ya que les ofrece una secuencia lógica del desarrollo de los eventos de una historia, en virtud de las ilustraciones. En otras palabras, en el continuo trabajo con los storyboards, se enfatiza en el manejo cronológico de los eventos. Además, se propone el desarrollo de la escritura desde la perspectiva de Ron White sobre el proceso escritor, consistiendo en un ciclo de generación de ideas, estructuración, redacción, revisión, enfocar y evaluar; de manera que se lee y se corrige sin importar en que instancia vaya el escrito.
La storyboard que tiene que crear cada alumno tendrán un mínimo de 4 viñetas y un máximo de 6; tendrán como tema «Staying at home doing things». El tema es ese, pero las ideas son vuestras sobre situaciones reales vividas estos días o inventadas por vosotros. Preferiblemente en color. Esmero en el trabajo. Búsqueda en internet de ideas, estructuras inglesas para su uso en los Speech bubbles (bocadillos de habla en comics).
Las storyboards tendrán una exposición pública en el blog de «princinglesprimaria». Con ello se pretende aprender mientras lo hacemos y aprender cuando vemos el trabajo de nuestros compañeros de clase y de colegio. Ánimo y enviadme vuestros trabajos al correo josemanuelglez242@gmail.com
Vuestra imaginación e inventiva es la que prima y nos interesa. Mucho ánimo y que brille vuestro ingenio.
Lo haremos a lo largo de toda esta semana.

Ángela Alonso 6º P
Ángela Alonso 6º de Primaria
Julio Fernández 4º P
Julio Fernández 4º de Primaria
Valeria Valcárcel 4º P
Valeria Valcárcel 4º de Primaria
Lucía Ruiz 3º P
Héctor Álvarez 1º de Primaria
Catia Fraile 5º P
Catia Fraile 5º de Primaria
Alicia García 5º P
Alicia García 5º de Primaria
Martín Pérez 3º P
Martín Pérez 3º de Primaria
Martín 1º P
Martín García 1º de Primaria
Carmen Orúe 3º P
Carmen Orúe 3º de Primaria
Daniela Muñiz 4º P
Daniela Muñiz 4º de Primaria
Daniela 1º P
Daniela Bermúdez 1º de Primaria
Andrea Fuente 5º P
Andrea Fuente 5º de Primaria
Álvaro Rodríguez 4º P
Álvaro Rodríguez 4º de Primaria
Exif_JPEG_420
Álvaro Fernández 2º de Primaria
Alejandro Suárez 2º P
Alejandro Suárez 2º de Primaria
Samuel Esteban 1º P
Samuel Esteban 1º de Primaria
Olaya Fernández 6º P
Olaya Fernández 6º de Primaria
Mael López 4º P
Mael López 4º de Primaria
Lucía Alemañ 6º P
Lucía Alemañ 6º de Primaria
Jason Gómez 4 P
Jason Gómez 4º de Primaria
Esther Casado 2º P
Esther Casado 2º de Primaria
Xune Rivas 5º P
Xune Rivas 5º de Primaria
Aitana Gutiérrez 4º P
Aitana Gutiérrez 4º de Primaria
Paula Ramírez 5º P
Paula Ramírez 5º de Primaria
Eric Camino 1º P
Eric Camino 1º de Primaria
Ricardo Caseiro 5º P
Ricardo Caseiro 5º de Primaria
Daniel García 6º P
Daniel García 6º de Primaria
Daniela Fernández 3º P
Sergio Pérez 5º P
Sergio Pérez 5º de Primaria
Unai Camino 6º P
Unai Camino 6º de Primaria
Samuel Gomes 4º P
Samuel Gomes da Silva 4º de Primaria
Adrián González 4º P
Adrián González 4º de Primaria
Efrén González 4º P
Efrén González 4º de Primaria
Iván Rodríguez 5º P
Iván Rodríguez 5º de Primaria
Thiago Getial 1º P
Thiago Getial 1º de Primaria
Javier Urones 5º P
Javier Urones 5º de Primaria
All-focus
Claudia García 3º de Primaria
Sofía Nahn 5º P
Sofía Nahn 5º de Primaria
Daniel Suárez 6º P
Daniel Suárez 6º de Primaria
All-focus
Oumayma Elmakki 6º de Primaria
Exif_JPEG_420
Rubén Trapero 6º de Primaria
Olaya González 4º P
Olaya González 4º de Primaria
Iván Rodríguez 5º P
Iván Rodríguez 5º de Primaria
Daniela García 6º P
Daniela García 6º de Primaria
Adrián González 4º P
Adrián González 4º de Primaria
Irati García 5º P
Irati García 6º de Primaria
Saúl Fidalgo 6º P
Saúl Fidalgo 6º de Primaria
Sofía Nahn García 5º P
Sofía Nahn García 5º de Primaria
Sheyla Pelay 3º P
Sheyla Pelay 3º de Primaria
Nelson Pelay 6º P
Nelson Pelay 6º de Primaria
Isidro Robles 5º P
Daniel Robles 5º de Primaria
Mar Díaz 5º P
Mar Díaz 5º de Primaria
Alejandro Taboada 5º P
Alejandro Taboada 5º de Primaria
Lucía Polo 6º P
Lucía Polo 6º de Primaria
Miranda Vigón 3º P
Miranda Vigón 3º de Primaria
Mateo Menéndez 3º P
Mateo Menéndez 3º de Primaria
Lola Peláez 6º P
Lola Peláez 6º de Primaria
Bernardo Roces 6º P
Bernardo Roces 6º de Primaria
Adriana Gayol 6º P
Adriana Gayol 6º de Primaria
Naiara Fabián 3º P
Naiara Fabián 3º de Primaria
Álvaro Cerro 5º P
Álvaro Cerro 5º de Primaria
Shaila Galán 5º P
Shaila Galán 5º de Primaria
Marcos Ibáñez 4º P
Marcos Ibáñez 4º de Primaria
Laura Iglesias 3º P
Laura Iglesias 3º de Primaria
Irene Fdez. 6º P
Irene Fernández 6º de Primaria
Daniela Fdez. 3º P
Daniela Fernández 3º de Primaria

Classes on TV

A partir del próximo lunes día 23 de marzo comienza un «Plan para emitir contenidos de Primaria y Secundaria durante la crisis del Covid-19».

https://www.20minutos.es/noticia/4195962/0/la2-clantv-emiten-lunes-clases-primaria-secundaria-suplir-cierre-colegios-coronavirus/

Horario

STAY  AT HOME

Thanks RCP team and Marta’s family for this awesome video.

⇒⇒  VIDEO

Mar Stay at home
Mar

NEW  PAGES

Para todos los niveles, han sido introducidas dos nuevas páginas:

«READINGS»  en la que encontraremos lecturas en inglés con su correspondiente audición para que podamos pronunciarlas correctamente. Muévete por ella y podrás encontrar más cosas todavía. Estoy seguro que os va a servir de ayuda y que podréis disfrutar de ella.

«CARTOONS» en la que tenemos multitud de videos de dibujos animados en inglés británico y americano. ¡Diviértete mientras aprendes!

Alumnos de 6º, que están estudiando y repasando los verbos irregulares, podrán hacerlo de una manera más lúdica y divertida con estos dos juegos que tenemos a continuación:

Irregular Verb Wheel Game

Spin the wheel to test your knowledge of irregular verb forms.

Jeopardy Quiz Show

This is a classroom game where students choose points and answer questions to score points.Review irregular verbs past simple.

cropped-altools-halloween-wallpaper_2.jpg

HALLOWEEN  GAMES

Make your own Jack-o-lantern! Print or save your design to share your friends and family.

Easter Day Egg Hunt 2019

Before leaving school we have celebrated the «Egg hunt Day». There were some chocolate eggs hidden on the playground, one of them had a prize (a chocolate bunny) and the pupils had to find the eggs. After ten minutes looking for them Dylan, from the 6th level, could locate the wanted egg and won the prize “A chocolate bunny”. The rest of the eggs were eaten during the break. You can see some photos below:

Merry Christmas!

Christmas is an annual festival commemorating the birth of Jesus Christ, observed generally on December 25th as a religious and cultural celebration among billions of people around the world. Christmas is a public holiday in many of the world’s nations, is celebrated culturally by a large number of former or non-Christian people, and is an integral part of the Christmas and holiday season.

Some pupils from our school show us their Christmas crackers made by themselves. They have made the crackers thinking to crack them on Christmas Eve after the dinner with their families.

Happy New Year 2019!!!

Merry Christmas

Here ⇓ you’ve got some Christmas activities where you can play and learn many things:

MR. SNOWMAN MEETS FATHER CHRISTMAS

 BRITISH COUNCIL AT CHRISTMAS 

Easter Day Egg Hunt 2018

Before leaving school we have celebrated the «Egg hunt Day». There were some chocolate eggs hidden on the playground, one of them had a prize (a chocolate bunny) and the pupils had to find the eggs. After ten minutes looking for them the pupils from the 4th level could locate the wanted egg and won the prize “A chocolate bunny”. The rest of the eggs were eaten during the break. You can see some photos below:

IMG_20180326_111138

Colored eggs is the universal symbol of Easter, and the tradition dates back way to Mesopotamia. Decorating them yourself is always fun!

Everything can be used to make your eggs exceptional. Some pupils from Primary Education hve decorated the followin amazing eggs:

IMG_20180322_110734

Merry Christmas!

Telling the time   ⇓

what-is-the-time

And a page with many activities with the Theme «daily routines» ⇓

daily-routine

Tea time at school 2016

Here we are again celebrating a Tea time with our pupils. They have been a bit busy, and their parents, preparing and making cakes for this party. All of them have enjoyed eating and drinking, but they’ve learnt how the British have a tea cup in the afternoon.

Easter 2016  «Egg hunt»

   Before leaving school we have celebrated the «egg hunt». There was a chocolate egg hidden on the playground and pupils from Primary had to find it. After ten minutes looking for the egg Daniel Barreiro (2nd) could locate it and won the prize “A chocolate bunny”. You can see some photos below:

20160321_110203
20160321_110534
20160321_110156

Colored eggs is the universal symbol of Easter, and the tradition dates back way to Mesopotamia. Decorating them yourself is always fun!

Everything can be used to make your eggs exceptional.

20160321_113926

Merry Christmas!

Christmas is an annual festival commemorating the birth of Jesus Christ, observed generally on December 25th as a religious and cultural celebration among billions of people around the world. Christmas is a public holiday in many of the world’s nations, is celebrated culturally by a large number of former or non-Christian people, and is an integral part of the Christmas and holiday season.

Some pupils from our school show us their Christmas crackers made by themselves. They have made the crackers thinking to crack them on Christmas Eve after the dinner with their families.

20151221_095033

HAVING A TEA TIME PARTY

We have celebrated a tea time party with pupils from the 4th Primary Grade. They enjoyed themselves preparing and making cakes and sweets for the rest of the classmates. Here we can see them asking the others about the recipes and their tastes. It’s a funny way to know a very popular British moment and remember it when they become adults.

20150528_150331
20150528_150347
20150528_155625
20150528_155744
20150528_155755
20150528_155805
20150528_161148
20150528_161200

It’s Carnival!

Carnival  is a festive season which occurs immediately before Lent; the main events are usually during February. Carnival typically involves a public celebration or parade combining some elements of a circus, mask and public street party. People often dress up as Masked men during the celebrations, which an overturning of the normal things of every day day life.

Face painting
Face painting

I wish you have fun on Carnival!! Here there are some useful LINKS: MASKS AND PRINTABLES MORE PRINTABLES AND CARNIVAL IDEAS Enjoy it!



Easter 2014 Before Easter Holidays we have celebrated «Egg hunt» at school. There was a chocolate egg hidden in the playground and pupils from Primary had to find it. After a while looking for the egg Roberto (5th Course) could locate it and won the prize «A chocolate bunny». You can see some photos below: 20140408_110538[1] 20140408_110552[1] 20140408_110726[1] 20140408_111341[1] 20140408_111612[1] English is a West Germanic language that was first spoken in early medieval England and is now a global lingua franca. It is spoken as a first language by the majority populations of several sovereign states, including the United Kingdom, the United States, Canada, Australia, Ireland, New Zealand and a number of Caribbean nations; and it is an official language of almost 60 sovereign states. It is the third-most-common native language in the world, after Mandarin Chinese and Spanish. It is widely learned as a second language and is an official language of the European Union, many Commonwealth countries and the United Nations, as well as in many world organisations. English has become the leading language of international discourse and the lingua franca in many regions.


TEA TIME  AT  SCHOOL: 20140206_160040[1]20140206_161213[1]20140206_161145[1]20140206_160111


Disponemos del enlace para el PDF sobre Islands si entramos en la página que está en la parte de arriba, así como dos videos ilustrativos de «OUR ONLINE WORLD». Desde las páginas del blog podremos escoger aquellas actividades que más nos gusten o nos interesen en cada momento. Disfruta jugando, cantando y resolviendo las actividades que nos proponen. A continuación podemos ver la entrevista realizada a nuestra directora Dª Rosa Carreño sobre la eneñanza del inglés en nuestro colegio y su publicación en Educación 3.0.

Deja un comentario